Všechny zdravím,
pochopil jsem to tak, že se k problematice českého SM může vyjádřit každý kdo by chtěl něco vylepšit, zjednodušit či zdokonalit. Byť nejsem jezdec ale jenom doprovod, mechanik, trenér, sponzor a Bůh ví co ještě tak mám oči otevřené možná víc než závodníci.
Když opomenu dřívější léta, kdy jsem se pohyboval u "silnice" , pak chvíli v motokrosu, nakonec asi tři roky u Supermota, doma i v zahraničí, tak je jasné , že jsem toho viděl a zažil dost, ať dobrého, či špatného. V návrzích z mé strany použiju pouze to pozitivní.
1) Číselné tabulky jezdců třídy 1 - PRESTIGE a 2- 450 by měli mít stejný barevný podklad, navrhuji žlutou, protože tím to bude kompatibilní v SRN nebo Rakousku kam taky naši jezdci rádi jezdí. Startovní čísla by se měli rozdělit či vybrat tak aby jezdci , kteří jedou obě třídy měli v obou třídách stejná čísla a nemuseli blbnout s cedulkama tak jako letos my (za to jsem si ale mohl sám!).
2)Dobu pro setrvání v předstartovním prostoru zkrátit na 5 min. Bohatě to stačí v Německu kde je na startu 40 ! motocyklů, proč byto nemohlo stačit u nás kde se nasbírá daleko míň jezdců. Mimochodem v Rakousku má smůlu ten kdo není tři minuty před startem na roštu - tudíž žáden předstartovní prostor a funguje to super! Hlavním důvodem je, dle mého soudu, hlavně získání více času na přípravu motocyklů a jezdců startujících ve dvou třídách. Oněch získaných 5 min je skutečně hodně, když něco nefunguje tak jak má. Dost opomíjeno bylo taky, že se posunuly starty jednotlivých posobě jdoucích závodů, ale již se to nepromítlo v termínech uzavření předstartovního prostoru, takže jezdci tam pobývali mnohem déle než 10 min.
3)Délka závodu 12 nebo 15 minut + 2kola? Pro někoho je vyčerpávajích 12 min, jiný by jezdil 20 a ještě má málo. Asi kompromis - cítíš se jako VELKÝ závodník?, tak hybaj do PRESTIGE nebo 450 a užij si 15+2 kola, necítíš se do těchto tříd třeba jezdecky?- tak jeď v přeboru na plno 12+2 kola. Až si zvykneš přelez Výše (to se to kecá...) Každopádně jezdci obou mistrovských tříd by měli jezdit 15+2 kola ať si zvyknou na poměry ve vyšších soutěžích.
4)Poplatky? jde o prachy, a to je zlé!!!
Za elekriku ano, ale ne 150,- Kč za den, uber.
Pořádek a úklid. Velmi jednoduché, zaplať kauci 500,- Kč při příjezdu, až budeš odjíždět, ten pán v červené čepici uvidí, že máš uklizeno, tak ti 500 vrátí. Jsi-li lenivý nebo máš moc peněz, nemusíš se obtěžovat s uklidem a hledáním pána v červené čepici před odjezdem, za tvých 500 to rád někdo udělá.
Za parkování v parkovišti závodních strojů - to může chtít pouze gauner!!! Ti hoši nejsou v kempu na dovolené, aspoň né většina.
WC a voda - zakladní povinnost pořadatele, na jaké úrovni?, komu čest, tomu čest.
5)Trochu techniky.
Tzv. vana pod motorem - to je ze silnice! Jeden, dva skoky v Sosnové a jaká by byla?!! Motárdy mají přece přepadové nádobky a když se rozletí motor, tak nepomůže ani vana.
Hadice z odvětrání či víčka nádrže má být opatřena zpětným ventilkem který znemožní vytečení benzínu, ale zároveň umožní přístup vzduchu do nádrže. Požadavek, aby toto bylo svedeno do další přepadové nádobky je holý nesmysl.
Bohužel techničtí komisaři zcela přehlíželi velmi nebezpečnou věc, jako jsou ubroušené stupačky, čouhají z toho velmi nebepečné špice. Chápu, že se to muže objevit po poslední rozjížďce v neděli, ale aby se takhle šlo už na tech. prohlídku, je dost blbé a bezohledné vůči kolegům i vůči sámému sobě.
Je toho asi více, toto jsou ale nejžhavější témata uplynulé sezony 2004. Přátelé promotéři a tvůrci sportovních a technických řádů zamyslete se a používejte hodně zdravý rozum a nebojte se změn k lepšímu. když se chce, tak to jde.
Mějte se hezky a čerpejte sílu na příští sezonu.
Dalibor Boček