Tak teda taky něco napíšu, i když právě na pár dní odjíždím, aby teda "skutek neutek"
)
Taky jsme tu opačnost v sobotu jezdili a fakt je, že všichni ten protisměr vydrželi jezdit asi tak deset kol, a pak se zase hrozně rádi vrátili do normálního směru a o protisměr se pak už nikdo ani nepokusil. Prostě jak jsou ty zatáčky navržený naopak, navíc ta lavice v protisměru s divným odrazem a divným dopadem, tak to fakt nikoho nebavilo. Možná je to ale jen nezvyk, tohle si asi musí říct sami jezdci.
Rozumím snaze promotérů tu českou bídu nějak osvěžit, taky aby to moc nestálo, ale už nerozumím, jak může samotná Sosnová souhlasit s protisměrem, když na to není okruh certifikován a nejsou na to projektované bezpečnostní a únikové zóny. Chtěl bych vidět, co by se dělo, kdyby někdo přišel na ředitelství třeba Brna, Laguny Secy nebo Assenu a navrhoval jim, že se teď závody jako budou jezdit opačně…
Ta šotolinová pasáž vzadu může být docela dobrá, ale s tou bezpečností má Ferry a ostatní asi pravdu.
Potencionálně problémový místa jsou tři, pro ty, kdo Sosnovou pozpátku nejedili a tudíž nevědí, která bije, jsou všechny dobře vidět na tom videu na
www.supermoto.cz:
15-18. vteřina videa – motorky, které do téhle zatáčky přijíždějí, by při eventuálním karambolu doletěly až na cílovou rovinku. Nejspíš tam teda bude muset být nějaká řada gum, ale ty zase budou muset být poměrně blízko zatáčky, a jestli budou napevno pospojované a ve dvou řadách nad sebou, jako to v Sosnový mají, tak se pojede tak trochu proti pevné překážce.
24.-28. vteřina videa - jak se tím protisměrem naplno vjíždí na cílovou rovinku, pod plným plynem ve snaze předjet soupeře, žene ten vracák přímo na hranu těch ocelových svodidel, bez únikové zóny. A když se tam dají gumy, tak budou zase těsně u dráhy a moc měkký taky nejsou.
32. – 34. vteřina videa - na konci cílovky, kdyby došlo k nějaké „situaci“, tak tam přímo v cestě čeká ocelový sloup toho mostu Global Assistance, byť možná s gumama okolo.
39. – 45. vteřina videa – ten apendix na rovince u boxů, co se jezdí asi tak dvacítkou, je závodnicky tak trochu vopruz, jen to rozhodí z rytmu.
Tak to jen tak pro představu, jak ten protisměr zatím vypadá.
LZ.