VERZE 2008.01.26
Pokud je stav off roadové části tratě takový, že se předpokládá během závodního dne nutnost údržby, pořadatel musí zajistit odpovídající mechanismy. Kropení tratě musí být zajištěno v každém případě. Stanoviště traťových komisařů jsou vybavena košťaty, a dostatečným množství vapexu.
Krytý prostor pro technické komisaře je nutné vybrat tak, aby bylo možno provádět technickou kontrolu před závodem (stůl,židle, elektřina), před jízdou (předstartovní prostor) i po jízdě (druhé finálové jízdy) v uzavřeném parkovišti. Prostor uzavřeného parkoviště nesmí být veřejně přístupný. V uzavřeném parkovišti je zákaz kouření.
Parkoviště závodních strojů je součástí okruhu. Vchody a vjezdy musí být kontrolovány pořadatelem. Parkoviště závodních strojů musí být vybaveno dostatečným množstvím WC, sprch (studená a teplá voda), rozvaděči elektřiny pro připojení jezdců, informačním systémem, oficiální vývěskou (výsledková tabule), kontejnery na odpadky, nádobou na oleje a na předměty znečištěné olejem (viz předpisy FMS), hasící přístroje, ozvučení.
Traťoví komisaři jsou rozmístěni podél závodní trati a jejich úkolem je informovat jezdce během jízd. Stanoviště musí být zřetelně označena a jejich umístění musí být takové, aby byla signalizace jezdcům jasně viditelná. Traťový komisař musí mít přehled po co největší části závodní tratě. Místo, kde stojí traťový komisař, musí být bezpečné.
Vybavení stanoviště: modrá vlajka, žlutá vlajka, žlutá vlajka s červenými pruhy, zelená vlajka, hasící přístroj, v asfaltové části koště a vapex.
Předstartovní prostor je umístěn mezi parkovištěm závodních strojů a vjezdem na trať. Celý prostor je oplocen a vybaven jedním vjezdem (z parkoviště závodních strojů) a jedním výjezdem (na trať). Předstartovní prostor musí být dostatečně prostorný pro 34 jezdců. Pro jednodušší organizaci nájezdu na startovní rošt se doporučuje umístění čísel pozic jezdců (1-32).
U vjezdu do předstartovního prostoru jsou umístěny hodiny s oficiálním časem. V předstartovním prostoru musí být umístěno WC (možno mobilní). V předstartovním prostoru je zakázáno kouřit.
Doporučená minimální šířka závodní tratě na startovním roštu je 10 metrů. Startovní rošt se skládá z osmi řad, přičemž v každé řadě jsou čtyři místa vzdálená od sebe bočně minimálně 1 metr. Druhá, třetí a čtvrtá pozice v jedné řadě je vzdálená vždy o 1 metr zpět za předchozí. Každá následující řada je umístěna tak, aby jezdci nebyli v zákrytu s jezdci v řadě předcházející. Mezi jednotlivými řadami je vzdálenost čtyři metry (vzdálenost prvních míst v řadě). Každá startovní pozice musí být zřetelně označena.
Postavení nejrychlejšího jezdce (pole position) je vlevo, pokud je první zatáčka vpravo a vpravo, pokud je první zatáčka vlevo.
Sestava maximálně čtyř červených světel (mohou být zdvojená). Ovládací prvek startovacího zařízení musí umožňovat rozsvítit a zhasnout všechny čtyři červená světla současně. Startovní světla musí být umístěna tak, aby byla vidět zřetelně z každého místa startovního roštu. Doporučená vzdálenost startovní rovinky k první zatáčce je 60 m.
Během tréninků a závodů mají mechanici a signalizátoři vymezený prostor pro opravy a úpravy motocyklů a signalizaci. Tento prostor je přímo spojený s tratí a současně je nutná možnost odjet do parkoviště závodních strojů bez křížení závodní trati. Celý prostor je oddělen od diváků a pořadatel je povinen povolit vstup pouze určeným lidem (mechanik, signalizátor, činovníci). Výjezd na trať je kontrolován traťovým komisařem. V prostoru pro opravy je zákaz kouření.
Červená vlajka, černá vlajka, modrá vlajka, žlutá vlajka, žlutá vlajka s červenými pruhy, bílá vlajka s červeným křížem, zelená vlajka, černobílá šachovnice (doporučený rozměr signálních vlajek je 750 x 600 mm) Cedule: STOP and GO, 2 kola (2 laps), 1 kolo (1 lap), černá tabule s křídou